جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم

به نام او
جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم

به نام او

آشنایی با نیروی زرهی ژاپن-1

Type 95 Ha-Go light tank

Image result for type 95 ha-go

 تانکی بسیار سبک و سریع که جزو کاربردی ترین تانک های ارتش ژاپن در جنگ جهانی دوم بود==>Type 95 Ha-Goجایگزینی برای type 89   که برای جنگ های مکانیزه خیلی کندبود در نظر گرفته شد. نمونه های اولیه توسط میتسوبیشی ساخته شد و تولید در سال 1935 شروع شد و تاآخر جنگ  بیش از 2000 تا تکمیل شده و به کارگرفته شد. آن را با یک توپ اصلی 37 میلی متر و دو 7.7 میلی متری( مسلسل)، یکی در عقب برجک و دیگری در سمت  دیگر نصب شده در بدنه مجهز شد.  وزن آن 7 تن بود و سه خدمه داشته است. البته نمونه های دیگری از این تانک ساخنه شده مانند ضد هوایی و توپ خود کششی و..


بقیه در ادامه مطلب 
 

Type 97 Chi-Ha medium tank

Image result for type 97 chi-ha

Type 97 Chi-Ha به طور گسترده تولید تانک ژاپنی در جنگ جهانی دوم بود، با زره حدود 25 میلی متر ضخامت در دو طرف برجک خود را، و 30 میلی متر درزیر توپ خود تانکی متوسط در سال 1930 به شمار میرفت. حدود 3000 واحد توسط میتسوبیشی تولید شد. نسخه اولیه باتوپ کم شتاب  57 میلی متر مسلح بودند، اما از سال 1942 به بعد، با 47 میلی متری پر سرعن جایگزین شدند.به نظر خیلی ها این تانک موفق ترین تانک ژاپن در جنگ بود


تانک‌های فوق سنگین O-I

شاید زیاد تانک های ساخت ژاپن را نشناسید اما این کشور در تولید تانک سابقه زیادی دارد.  در زمان جنگ، جاه‌طلبی ژاپنی‌ها ایده استفاده از تانک‌های فوق سنگین را بر سر زبان‌ها انداخت.این تانک هیچ وقت به تولید انبوه نرسید و در جنگ از آن اسفاده نشد.

Image result for o-i tank

این تانک‌ها می توانستند 11 خدمه را جابجا کنند و به توپ 105 میلی متری و سه برج و دو تفنگ کوچک‌تر نیز تجهیز شده بودند.

farnet.ir و ویکپدیا انگلیسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد