جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم

به نام او
جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم

به نام او

«روزی روزگاری سوکراتس

سوکراتس ستاره اسبق فوتبال برزیل که 60 بازی ملی نیز در کارنامه خود دارد بعد از مدتها مبارزه با بیماری اش سرانجام فوت کرد

با وجود تلاش های فراوان پزشکان سوکراتس 57 ساله در ساعات اولیه صبح یکشنبه دچار شوک شد و در نهایت در ساعت 4:30 صبح جان خود را از دست داد.

سوگراتس پیش از این 9 روز در ماه آگوست و 17 روز در ماه نوامبر در بیمارستان بستری بود. گفته می شود او به دلیل مصرف بیش از حد مشروبات الکلی دچار ناراحتی گوارشی شد و سرانجام جان خود را از دست داد. 

آیا میدانستید؟

  1. تعداد چشمان عقرب به ۱۲ عدد میرسد!     
  2. سومریان خط را در حدود ۵ هزار سال پیش اختراع کردند.   
  3. حس بویایی مورچه با سگ برابری میکند! 
  4. نعره ی یک نوع شیر تا سه کیلومتر نیز شنیده میشود! 
  5. با نمک های اب های دنیا میتوان خشکی های زمین را با قطری در حدود ۱۵۰متر پوشاند! 
  6. طولانی ترین مدت بارداری مربوط به فیل هندی است که حدود ۶۰۰ روز طول میکشد! 
  7. گرم ترین سیاره منظومه ی شمسی زهره است.این سیاره دمای میانگینی در حدود۴۶۲ درجه دارد! 

نرون دیوانه ترین پادشاه تاریخ

نرون میتواند با خیال راحت به عنوان دیوانه ترین پادشاه تاریخ شناخته شود او ابتدا برادرش را مسموم کرد و با این که به کمک مادرش قیصر روم شد ولی او را هم کشت او پایتخت خود روم را اتش میزد بار اول آتش خوب نگرفت و فقط قسمتی از شهر سوخت  و اتش زدن را به گردن مسیحیان شهر انداخت و بار دوم اتش خوب گرفت و او به یونان رفت و اخر اشکانیان خودمان پدرش را در آورند و از تخت پایین کشیدند . 

 

 

منبع:مجله ی دانستنیها

عجیب ولی واقعی

زمانی که شاپور پادشاه ایران بود یک شب وزیر او به سراغ او می آید و میگوید یک زن از نزدیک هرمزگان امده و اجازه میخواهد که نزد پادشاه بیاید و پادشاه اجازه میدهد زن گریه کنان نزد او میاید و میگوید دزدان دریایی هر سال می آیند و مروارید هایی که ما هر سال به دست می آوریم را می دزدند اما امسال علاوه بر آن ها دختر مرا برده اند و بعد از ان شوهرم دنبال آ نها رفت و برنگشت . شاپور خشمگین شد و همان شب مردان ایران سوار اسب شدند و به سمت جنوب ایران و جزیره ها ی ایران راه افتادند که بعد از دودمان صفویه رها شده بود سپس دزدان را زنجیر شده به پایتخت فرستادند و شاپور مبلغی را به عنوان غرامت به زن پرداخت. 

منبع:مجله دانستنیها

کلبه ی درختی

با پیروی از سنت استادان چای طراحی و ساخت همه چیزهایی که مربوط به چای‌خانه می‌شود توسط خود آقای فوجیموری انجام شده است. به صورت سنتی استادان چای، چای‌خانه‌های خود را خودشان ساخته و همواره سادگی طراحی بنای چای‌خانه دغدغه اصلیشان بوده است.

به همین دلیل آن‌ها اعتقاد دارند که نباید از معمار و یا حتی نجاری حرفه‌ای در ساخت چای‌خانه کمک گرفت،‌با توجه به این سنت‌ها آقای فوجیموری که خود به معماری علاقه بسیاری دارد تصمیم گرفت کلبه‌ای برای خودش روی زمینی که متعلق به خانواده‌اش بود بسازد.


 

در طراحی این چای‌خانه آقای فوجیموری بر این عقیده بود که طراحی چای‌خانه جیزی کاملا شخصی است، بطوری‌که انگار قسمتی از بدن شماست و یا حتی لباس شماست. علاقه او به عنوان یک معمار باعث شد تا او بتواند قطعه معماری بسیار رسایی بسازد.

به صرت سنتی در چای‌خانه‌ها تصویری که تغییر فصل‌ها را نشان می‌دهد قرار داده می‌شود، به جای استفاده از تصویر آقای فوجیموری پنجره‌ای در این کلبه قرار داد تا چشم‌انداز زیبایی از شهر را هم داشته باشد. فضای داخلی کلبه از حصیرهی بامبو و گچ پوشیده شده است. نام این کلبه له معنای چای‌خانه‌ای در ارتفاع  است و محل بسیاز مناسبی برای نوشیدن چای و آرامش به نظر می‌آید.

 


منبع:سایت مجله دانستنیها